Pagina's

zaterdag 29 december 2012

Geitenwollensokkenupdate

Zo se, nu zijn we helemaal lid van de geitenwollensokkenoudersclub (is that even a word?)!

Waarom?
Herbruikbare luiers sinds deze week, all in one model van Imse Vimse voor de geïnteresseerden. Ik redeneerde: alles wat in Zweden ontwikkeld wordt is jättebra!
Ervaringen tot nu toe:
- de luiers gaan van 4 tot 8 kilogram (maat small) en Florien weegt net geen 4 kilo. Vandaar hebben we soms toch last van lekjes, maar nog geen kletsnatte bedoeningen.
- de inlegjes en ik hadden het nog niet meteen op elkaar begrepen, ondertussen zijn we vriendjes en is ook Florien eraan gewend!
- ze zijn moooooi! Ik heb wel spijt dat ik ook voor de gewone witte ben gegaan, aangezien er geen prijsverschil is tussen de witte en degene met een printje. 
Kijk en knik beamend:



- ze hebben twee soorten 'flapjes' binnenin: ofwel zachte fleece voor een 'stay dry' effect, ofwel organisch katoen dat iets ruwer is, maar wel extra absorbeert. Tot nu toe enkel het katoen bovenop gelegd en tevreden!
- wassen om de twee dagen klopt niet echt, ik was elke dag de helft van de 20 luiers die we hebben aangekocht. Echt nodig voorlopig, en gelukkig heb ik daar ook tijd voor nu...

En en en... Ik probeerde een andere positie met de draagdoek. Ik was niet zo dol op de wieghouding, ik kreeg Florien er namelijk niet alleen in en ze ligt tegenwoordig niet meer graag plat tussen haar voedingen in.
Dus vandaag gingen we van:




















Naar:















Jammer van het licht op de tweede foto, maar fotograaf papa Florien heeft nog wat bij te leren ;) En daarbij, het daglicht was al lang verdwenen, dus hij heeft een goed excuus!
Wakkere Florien hield het welgeteld twee minuten vol voor ze weer naar dromenland vertrok en ik rustig kon koken en naaien met wel twee handen! Hoera voor draagdoeken!
Morgen experimenteren we op de markt.
Morgen is ook de dag waarop ik 3 jaar samen ben met papa Florien!
En morgen is ook de dag waarop ik deze blog aan hem zal onthullen, hopelijk is hij er blij mee ... Spannend! Daarna krijgt de rest van de familie hem te zien ... en hopelijk nog heel wat andere mensen. Toch vooral het handwerk- en boekengedeelte, ik vermoed dat niet iedereen zomaar geïnteresseerd is in het wel en wee van onze dochter. Maar dat is dan ook niet het enige opzet van deze blog.
Maar eerst is er nog wat werk aan de winkel voor ik het hem kan tonen.
En avant dus voor nog een paar postjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten