Pagina's

zaterdag 20 april 2013

Brief 5

Dag Florien!

Brief 5 al en ik ben weer aan het werk, nog maar een weekje.

Mijn bevindingen van de afgelopen maand:

- plots vraag ik me af hoe stoelgang van een wortelpapje eruit zal zien
- plots zet ik de muziek in de auto stiller als jij aan het babbelen slaat
- plots werden snottebellen "snotties" en spreek ik steeds in de derde persoon (damn you Facebook, of is dat eigen aan alle mama's?)
- en eigenlijk gebruik ik ook gewoon belachelijk veel verkleinwoorden. Vreemd.

Jouw mijlpaaltjes:
- je probeert ijverig te rollen en het lukt al van buik naar rug (uit frustratie omdat je niet graag op je buik ligt? :)) en vanochtend deed je plots één keer rug naar buik!
- je raapte voor het eerst eitjes, mét mandje (erg mini)
- je ging van maat 62 al heel snel naar 74/80 en zelfs daar voorbij (katoenen luiers en krachtvoer?)
- je ging voor het eerst uit logeren, wij zonder jou op restaurant

En ik las dit gedicht op de blog van Oon, van die geweldige Herman De Coninck en smolt. Zo herkenbaar hier, met al die winterbodiekes en het voorzichtige prullen toen je nog erg mini was...

Ik loop een dochter op mijn arm te sussen
tot ze niet meer dreint
zoals ik rondloop met wat ik voor haar voel
tot ik er een beeld voor heb dat het verkleint

en dat zo minuscuul te voorschijn komt
uit een hele voorraad taal
zoals ik een klein handje door de lange
tunnel van een mouw te voorschijn haal.


Vandaag je eerste groentepap, worteltjes! Om brief 5 af te sluiten nog een paar foto's.



Daar komt het eerste lepeltje, die verwachtingsvolle blik :)









Needless to say: het ging vlot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten