Pagina's

donderdag 20 maart 2014

Brief 16

Vooral gebabbel deze maand en veel muziek, want ik heb wat maandjes in te halen.

Dus bij deze:

Gold van Gabriel Rios

Stolen dance van Milky Chance

Police sounds van Gabriel Rios (ja, de man heeft een nieuwe plaat)

Ik zeg je geen vaarwel mijn vriend van Frank Vanderlinden op de cd van Kapitein Winokio

Voilà, dat was de muziek, nu het gebabbel.

Florien houdt op dit moment vooral van kleuren en tekenen, maar ook van Maya de Bij ('mbij') en Bumba ('oemba'), waar ik toch een beetje een dubbel gevoel bij heb. Niet dat ik Studio 100 te min vind, maar ik wil haar schermtijd voorlopig toch nog beperken en ze begint nu te jengelen elke keer als ze een computer in haar vizier krijgt :) Dus nu is het flesje en filmpje, niet op andere momenten. De max als ze dan ligt te duimen met mijn broek als doekje.

Ze houdt ook van haar beer ('beebie') en haar doekje ('dudu'), zo erg zelfs dat we dat laatste ding echt stiekem moeten wassen. Trouwens een maaksel van mij, dat doekje, een succes. Naar het andere doekje dat ik gemaakt heb kijkt ze niet om, ze had meteen een voorkeur en houdt trouw vol!

Ze zet haar eerste stapjes zijwaarts aan de zetel of een stoel. Als ze de stoel kan voortduwen, gebruikt ze hem als loopkarretje. Ik vind het een beetje moeilijk dat ze nog niet stapt nu, met dit mooie weer. Je kan met haar niet echt naar buiten, tenzij in de koets of op de arm, maar dan wil ze zo graag rondkruipen... Dat gaat allicht wel beter gaan als ze stapt.

Ze kamt haar eigen haartjes (ahum, kammen) en wast zichzelf (ahum, wassen). Enfin, ze wil eigenlijk al zoveel mogelijk zelf doen en dat wil ik niet afremmen.

Ze aapt ons de hele tijd na. Ze weet wat een aap doet (oeoeoe, met vuistjes op borstkas), zegt 'eten', zegt dat ze 'één jaar' is en als ze de bel hoort bij de onthaalmoeder roept ze 'ien, mama!' Ze zegt ook om de haverklap de namen van alle oma's en opa's, als om te zeggen dat ze ze mist :)

Ze doet al een beetje aan rollenspelen, geeft haar beer of haar popje en kookt graag met potjes en pannetjes.

Verder zijn we volop op zoek naar een school en dat is een moeilijke keuze. Kiezen we voor dichtbij (lees: overkant van de straat) en Freinet of in het centrum en dus wat verder fietsen 's ochtends met haar en belachelijk veel keuze :) of aan de ring en dus moet papa bijna altijd rijden of of of... Moeilijk!

Nog wat foto's als afsluiter

Tekenen met Papoe



Aan de naaimachine


Koken...

En proeven!






Gewoon mooi en lief zijn... :)











Geen opmerkingen:

Een reactie posten