Pagina's

maandag 10 maart 2014

Topboeken November/December/Januari

Oeps, ik merkte net dat ik deze vergat te publiceren!

Het was 'gene vette' de laatste maanden, maar ik heb toch een afgeroomde versie klaar van de laatst verschenen kinderboeken:

Schaap zoekt schoen - Eef Rombaut en Emma Thyssen
Schaap zoekt schoen
Ik ben fan van Emma Thyssen, fan zeg ik u!

Wij samen op stap - Jean Reidy
Wij samen op stap
De bewerking is van Bart Moeyaert en ik ben fan van Bart Moeyaert, fan zeg ik u! Ok, dat was er misschien watover.

De zolderkinderen - Janneke Schotveld
De zolderkinderen
Dit is nog zo'n 'ouderwets' kinderboek. Daarmee bedoel ik niet dat het letterlijk ouderwets is, maar wel dat het me doet denken aan the good old days wanneer Astrid Lindgren, Joke Van Leeuwen en Roald Dahl me betoverden met hun avonturen op kindermaat. Dit boek is het, niet meer en niet minder, kinderavontuur. Met leuke prenten!

Wat is de sneeuw mooi - Emiri Hayashi
Wat is de sneeuw mooi
Japanse kinderboeken scoren de laatste tijd hoog bij mij. Denk maar aan Komako Sakai (Kom bij mij), maar ook deze reeks kartonboekjes kan mij (en Florien) bekoren. Er verschenen eerder al Wat is het mooi donker en Wat is de zee mooi.


1 opmerking:

  1. Leuk dat je ook prenten-/kinderboeken bespreekt op je blog. Die laatste heeft hier ook succes!

    BeantwoordenVerwijderen