Pagina's

woensdag 18 juni 2014

Topweekend met scones!

Volledig in de waan dat al mijn verbeterwerk (voorlopig) achter de rug was, heb ik me dit weekend behoorlijk geamuseerd! (Stiekem zaten er nog twee klassen aan schrijfexamens in mijn boekentas, helemaal vergeten...)

Omringd door blije mensen een mini-high tea georganiseerd. Ik maakte scones, lemon curd, papa had nog wat rabarberjam staan en ik klopte wat sojaslagroom op.

Tadaaaa... iedereen blij!





Het recept van de scones deel ik graag, je krijgt er trouwens eentje gratis bij aankoop van mijn Lemon Curd op onze Home Sale aanstaande zaterdag 21 juni in Werchter!



Scones:

500 g bloem
25 g bakpoeder
beetje zout
100g suiker
200 ml melk
250 g boter
1 ei
1 eigeel en wat water

bloem+bakpoeder+zout+suiker
boter in kleine blokjes + melk + ei
alles tot samenhang kneden, eventueel wat bloem toevoegen als het teveel plakt
beetje laten rusten in koelkast (min 30min), daarna uitrollen tot 3cm dikte
schijfjes van 6cm doorsnede uitsnijden (het mooist met een gekartelde koekjesvorm)
bestrijken met mengsel van eigeel en water
8 à 10min bakken in voorverwarmde oven van 220°
Ik heb ze even doorprikt om te kijken of het ok was. Als het goed is, kan je het 'hoedje' er zo afduwen omdat dat een beetje losbarst.
Lauwwarm opeten is de boodschap!


1 opmerking:

  1. Mmm heerlijk, die scones wil ik wel eens uitproberen. Veel succes en plezier op de home sale. Het is niet bij mij in de buurt, dus ik ga er niet geraken.

    BeantwoordenVerwijderen